lördag 16 juli 2011

New England, York och Jersey

Det har varit lite dålig med uppdatering på bloggen ett tag, men det får jag skylla på semestern. Vi åker runt i nordöstra USA för att avsluta med att hälsa på Sandras familj där hon bodde förra året. Det har blivit en runda i New England, ett besök i New York och nu ett avslut i New Jersey.

Det är ingen träningssemester den här gången så veckorna får vara lite nyttig återhämtningsperiod, men det hindrar ju inte att det blir lite morgonpass för att underhålla formen så där varannan dag. Det är så kul att springa när man kommer till nya ställen, hittar nya vägar, upptäcker och ser sånt man annars inte skulle sett. Det blir faktiskt morgonrundor i 5 eller 6 olika delstater på de knappt 3 veckor vi är här.

För det mesta får det räcka med en mil eller lite drygt i lugnt tempo innan dagens aktiviteter, men det lyckades bli ett rejält långpass en dag. Turistkartor är inte så pålitliga, mer symboliska än skalenliga, och här borta åker man ju bil alltid så avstånden är inte så noga. Vi var i norra New York State och jag skulle ta en runda upp på en höjd som jag sett, dit det gick en bilväg enligt tursitkartan, trodde jag. Bilvägen fortsatte uppåt miles efter miles, när jag nådde toppen till slut var 500 höjdmeter avklarade och när jag till slut kom hem till hotellet visade Garmin på 28 km, dessutom var det 28 grader varmt när jag kom ned. Litet lagom morgonpass ;-)
Från toppen av Prospect Mountain med Lake George 500 meter därnere.

Det blev ett annat morgonpass utöver det vanliga i går. Vi var i New York och bodde i Brooklyn. I New York måste man springa på morgon men det var lite långt till Central Park så vi valde en annan häftig runda. Över Manhattan Bridge till Manhattan och sen Brooklyn Bridge tillbaka, snacka om träningsrunda med utsikt. På Brooklyn Bridge var det massor med folk ute och sprang, gick eller cyklade. Den här morgonen var Sandra med också och provde sina nyinköpta skor och kläder inför den kommande marathonträing.

Bjuder på lite bilder från rundan, ungefär som Vallbybron eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar